Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Consell i Conselleria de Salut col·laboren per donar suport i formació a la gent gran en temes relacionats amb consum

Consell i Conselleria de Salut col·laboren per donar suport i formació a la gent gran en temes relacionats amb consum

(07/03/2022)

El conveni cerca facilitar els tràmits digitals i les tasques diàries als usuaris de les llars i dels serveis comunitaris

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera i la consellera de Salut i Consum del Govern de les Illes Balears, Patricia Gómez, han presentat avui al Servei de Promoció de l'Autonomia Personal Son Bru, a Puigpunyent, un conveni de col·laboració promogut per la Direcció Insular d’Atenció Comunitària de l’IMAS i per la Direcció General de Consum per donar una mà a la gent gran en matèria de consum i defensa dels seus drets en aquest àmbit. 

L’acte ha comptat amb la presència de la consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, del director insular d’Atenció Comunitària i Projectes Estratègics, Omar Lamin, i del director general de Consum, Félix Alonso.

L’acord va adreçat, principalment, a les persones majors usuàries dels serveis de l’Equip de Vellesa i Família (EVIF)  i de les llars socioculturals del Consell i té per objecte informar i formar tant els professionals de l’IMAS com la gent gran per facilitar-los les tasques diàries que tenen a veure amb consum, com ara operacions de banca digital, facturació electrònica de subministraments, tràmits administratius, etc. 

També s’establirà un canal de comunicació i gestió directa mitjançant una línia telefònica atesa per tècnics de la Direcció General de Consum que oferiran assessorament i informació sobre possibles dubtes, tramitació i mediació de reclamacions i denúncies, resolució de controvèrsies o defensa dels drets dels consumidors i usuaris.

«Volem reduir la bretxa digital que afecta el col·lectiu de persones majors i defensar els seus drets com a consumidors a l’hora de fer tràmits electrònics i altres gestions, les quals a moltes d'aquestes persones els suposa una dificultat enorme", ha expressat la presidenta Cladera. 

I ha afegit que «amb aquest conveni seguim avançant en la implantació del nostre model d’atenció integral centrada en la persona, empoderant les persones majors, fent que adquireixin nous coneixements i afavorint una vida independent, garantint que puguin exercir els seus drets com a consumidors i creant nous serveis com una línia telefònica directa que els faciliti fer les gestions i no quedin fora de cap dret pel fet de no tenir coneixements en les noves tecnologies".

Per la seva part, la consellera de Salut, Patricia Gómez, ha recordat que l’acord va en la línia de la nova Llei 4/2022, de 25 de febrer, de protecció dels consumidors i usuaris davant de situacions de vulnerabilitat social i econòmica i amb la Nova Agenda del Consumidor de la Comissió Europea, la qual subratlla la necessitat d'abordar les necessitats específiques de consumidors que, per les seves circumstàncies, requereixin una protecció més gran per garantir la presa de decisions en les relacions concretes de consum d'acord amb els seus interessos.

L’acord té una durada de quatre anys prorrogables, es durà a terme amb els recursos materials i personals disponibles, i concreta la suma d’esforços d’ambdues institucions. 

Per una banda, el Consell, a través de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, es compromet a: facilitar la infraestructura necessària per realitzar els actes divulgatius d'informació i formació, ja sigui presencial o per videoconferència, i convocar als assistents; fomentar la participació de professionals i gent gran a través de la gestió d’inscripcions i aforaments dels actes; i acompanyar les persones usuàries de les Llars de Gent Gran o de l'EVIF que ho precisin, en els tràmits de comunicació amb la Direcció General de Consum.

Per altra, la Direcció General de Consum posarà a disposició de l'IMAS els formadors i conferenciants especialistes que es requereixin, els quals seguiran un calendari d'actes dissenyat prèviament per ambdues parts on estaran marcades les qüestions més rellevants per als consumidors.

Així mateix, es crearà una comissió de seguiment que funcionarà com a mecanisme de vigilància, control i interpretació del conveni i en la qual participaran dos representants de cada una de les institucions.

Vídeos

visita puigpunyent