Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme valora les accions promocionals per enguany

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme valora les accions promocionals per enguany

(21/06/2022)

L’ens consultiu també ha analitzat el progrés de la temporada turística.

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme (FMT), en què participen diferents representants del sector turístic de l'illa, s’ha reunit avui per analitzar el progrés de la temporada turística actual, així com per presentar les accions de promoció dissenyades fins a final d’any. Ha presidit la reunió Catalina Cladera, presidenta del Consell de Mallorca, i també hi ha assistit el conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra.

L’anàlisi de la situació plasma una recuperació del sector turístic després de dos anys difícils per mor de la pandèmia. El nombre de turistes que han arribat a Mallorca torna als índexs de l’any 2019, amb un increment destacable del mercat nacional, francès i italià. La quantitat d’establiments turístics oberts de gener a abril d’enguany també és molt semblant a les dades prepandèmiques. I el volum de reserves i de negoci directe generat fins al 31 de maig supera el 2019 en tots els canals de distribució. Totes aquestes dades fan que es tenguin unes expectatives positives per la temporada de 2022.

El conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra, ha explicat que «l’inici de la temporada turística ha estat molt bo. Repetim dades com les de 2019, que va ser una bona temporada. El nombre de turistes i la despesa són cada vegada millors, i hem notat un increment important del turisme francès». El conseller ha afegit que ara «és el moment de treballar en la modernització del model turístic com a motor sostenible amb l’entorn, respectuós amb la societat i responsable de la resta de sectors».

Objectius estratègics

El Consell Assessor ha presentat els objectius estratègics de la Fundació Mallorca Turisme (FMT), que se centren en el posicionament de la destinació. En aquest sentit, els punts principals a treballar són la sostenibilitat, la circularitat i la transició, a més d’apostar per ser una destinació de turisme intel·ligent i per les experiències turístiques. Altres objectius de la FMT són la desestacionalització del turisme, el reforç de productes consolidats (MICE, turisme esportiu, gastronòmic, de natura, actiu o cinematogràfic) o el desenvolupament de productes nous, com el turisme LGTBI i el turisme accessible.

A la sessió d’avui, també s’ha passat revista a les accions de promoció realitzades al primer semestre de l’any, centrades en la promoció de Mallorca a través del concepte de producte, prioritzant el turisme esportiu, prèmium, gastronòmic, cultural i MICE. El disseny de les accions es fa sota el concepte d’experiència i la premissa de la sostenibilitat i circularitat de la destinació. També, s’ha fet una menció especial a l’obertura de la nova ruta aèria entre Mallorca i Nova York d’United Airlines, amb la qual s’ha desenvolupat una estratègia específica per consolidar el mercat nord-americà i canadenc. El conseller Serra ha assegurat que «el vol entre Palma i Nova York és una de les fites importants d’aquesta temporada, que ens ajudarà a tenir un mercat nou».

Aquest mes de juny, i fins a final a d’any, ha començat una campanya amb l’objectiu de promocionar l’illa amb productes desestacionalitzadors, amb l’objectiu d’augmentar les reserves en temporada mitja i baixa. El conseller Serra ha afirmat que «el que volem és que la temporada creixi quant a dies, que comenci al més aviat possible i que s’allargui al màxim». Els productes promocionats són l’esportiu, el cultural, el gastronòmic i el de natura. Els mercats destinataris d’aquesta campanya són l’anglosaxó, el francòfon, el germànic, l’italià, el nòrdic i el nacional.

Projectes amb Fons Europeus

El Consell Assessor també ha fet una anàlisi dels Fons Europeus sol·licitats destinats al turisme. A la convocatòria de 2021, s’han finançat cinc projectes dotats amb 13 milions d’euros, com per exemple el Canal de regates a Alcúdia. Per a la convocatòria de l’any 2022, s’han sol·licitat 8,1 milions d’euros.

Per acabar, el Consell Rector també ha explicat la recepció de les competències d’ordenació turística, des de l’1 de gener d’enguany, i el Consorci de Borsa d’Allotjaments Turístics (CBAT), des de l’1 d’abril.

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme és un òrgan consultiu i d’assessorament en què està representat el sector turístic de l’illa a través de 17 membres, com ara la FEHM, l’Agrupació de Cadenes Hoteleres, PIMEM, AENA, Cambra de Comerç, Foment del Turisme, la UIB, AVIBA, representants dels municipis, representants dels sindicats, persones de reconegut prestigi en l’àmbit turístic, CAEB, FELIB i la Fundació Palma 365.