Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null Comencen les obres del torrent Gros

Comencen les obres del torrent Gros

(25/02/2020)

Els ajuntaments de Palma i Marratxí demanaven des de fa temps connexions entre algunes de les barriades separades pel torrent.

El Consell de Mallorca ha començat aquest dimarts l’obra que recull el Projecte de millora del funcionament i de la seguretat viària del tram projectat a la carretera Vella de Bunyola (Ma-2031), entre els termes municipals de Palma i Marratxí, que comprèn una llargada aproximada de 335 metres. 

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha assegurat que «aquesta via presenta actualment un traçat inadequat a l’altura del torrent Gros. D’aquesta manera responem a les demandes dels veïnats i, en aquesta obra, volem prioritzar la mobilitat de vianants i ciclistes per davant dels vehicles i millorar paisatgísticament l’entorn». La millora proposada per la institució insular comportarà l’adequació del pas sobre el torrent, així com de les connexions de la carretera amb el camí de sa Fita i amb el camí de sa Cabana.

Les actuacions comencen prop de la intersecció amb el camí dels Reis, al barri de sa Indioteria, al terme municipal de Palma, i acaben a la intersecció amb el camí de sa Cabana, que dona accés a les urbanitzacions de Son Macià i Nova Cabana, ja al terme municipal de Marratxí.

La millora del traçat existent es considera necessària per:

1.    Fomentar la mobilitat sostenible: separar el trànsit rodat del trànsit del vianant i ciclista. Per això, es dotarà el tram d’una plataforma reservada per a aquesta circulació. 

2.    Millorar la secció de la carretera Ma-2031 així com els vorals.

3.    Millorar la intersecció amb el camí de sa Fita mitjançant la creació d’un carril central que hi faciliti el gir a l’esquerra.

4.    Modificar la intersecció existent amb el camí de sa Cabana amb una rotonda que ajudi que la intersecció sigui més fluïda i segura.

Entre les unitats més destacables a executar hi ha:

1.    Mesures de tractament paisatgístic:
          •    Execució d’un carril ciclista de 2,50 metres d’ample annex a la voravia, que facilitarà l’accessibilitat dels vehicles                    no motoritzats i afavorirà d’aquesta manera una mobilitat segura i sostenible. 
          •    Zones enjardinades.
          •    Murs de contenció. 
2.    Millora de l’estructura de pas sobre el torrent Gros.   
3.    Instal·lació d’enllumenat de baix consum a la rotonda nova i als ramals d’accés, així com a les zones noves per a vianants. 
4.    Construcció d’una xarxa de drenatge de la plataforma nova i de les zones annexes. 
5.    Moviment de terres i execució de ferms.

El termini d’execució estimat és de vuit mesos i el pressupost és d’1,7 milions d’euros.