Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null Aquest dissabte reobre la carretera entre Alaró i Orient

Aquest dissabte reobre la carretera entre Alaró i Orient

(13/03/2020)

El Departament de Mobilitat i Infraestructures establirà trànsit altern a la via fins que l’obra estigui completament acabada.

El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca reobrirà a partir de demà la carretera entre Alaró i Orient (Ma- 2100), tancada al trànsit des del passat 20 de gener a causa d’un despreniment provocat pel pas de la borrasca Glòria. 

A partir de les 19 hores es podrà tornar a circular per aquesta via però només per un carril. Un semàfor regularà el trànsit de manera alterna en ambdós sentits fins que finalitzin les tasques de manera definitiva i es puguin obrir de manera definitiva els dos carrils. També es disposaran tanques de seguretat New Jersey a tot el tram per separar la zona d’obra de la de trànsit de vehicles.

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha explicat que “la intenció del departament ha estat en tot moment fer feina amb la major agilitat possible, per poder restablir el trànsit, però sense posar en perill la seguretat de les persones usuàries”.

El projecte ha entrat ara a la segona fase que consisteix en la instal·lació d’una malla de contenció ancorada a la roca que es troba als estrats inferiors del talús, amb l’objectiu d’evitar despreniments futurs; aquestes tasques es duran també a terme a altres talussos adjacents, susceptibles de patir despreniments similars. Aquestes actuacions comprenen una distància total de 600 metres. 

Les actuacions varen començar el passat 4 de febrer i està previst que es perllonguin durant dos mesos més degut a la complexitat del projecte. L’obra, declarada d’emergència, consisteix en la contenció i l’estabilització del talús que es va esfondrar i va deixar la carretera intransitable a causa del material que va caure damunt la via (marges i esquists). Les pedres i el fang no es varen poder retirar de manera immediata, pel risc de noves esllavissades, ja que el pendent afectat va quedar en voladís. En aquest sentit, i per tal de deixar la vessant estable, les primeres actuacions se centraren en l’enfonsament de la part de coronació, per després retirar tot el material que ocupava la calçada.  

També s’han fet tasques de tala i transport d’arbres del talús, desbrossament i purga manual del talús, excavació suplementària del nou talús que s’ha hagut de fer en equilibri perquè no es torni a suspendre. 

El projecte finalment tindrà un cost de 652.000 €, el conseller Iván Sevillano ha assegurat que “encara estam a l’espera que el govern central ens confirmi si subvencionarà el 50% de les feines com es habitual en obres emergència. En cas que no ho faci ho continuarem exigint”.