Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell impulsa la difusió de les activitats culturals promocionant Cultura Mallorca

El Consell impulsa la difusió de les activitats culturals promocionant Cultura Mallorca

(17/02/2021)

Marxandatge, cartelleria i accions a les xarxes socials per difondre l’agenda cultural de la institució insular

El Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística ha iniciat una acció promocional de Cultura Mallorca. L’objectiu és donar suport al teixit cultural de Mallorca i reforçar la visibilitat de les activitats culturals que organitza la institució o que en reben finançament. Així, s’han instal•lat elements informatius al centre cultural de la Misericòrdia i a altres equipaments culturals en què s’anima a consultar les agendes culturals i les xarxes del Departament. També, s’han començat distribuir diferents elements de marxandatge de la marca Cultura Mallorca.

«Tot, amb l’objectiu de fomentar el consum d’activitats culturals, un fet que redunda en una dinamització del sector i un manteniment de l’activitat econòmica de les empreses que s’hi dediquen», ha explicat la vicepresidenta i consellera Bel Busquets.

Amb el lema «Ganes de cultura?», la institució cerca engrescar la ciutadania a consumir cultura segura i donar visibilitat a les activitats culturals que, tot i les restriccions, continuen en marxa. A la cartelleria i al marxandatge es dona difusió de l’agenda cultural del Consell de Mallorca, el web www.culturamallorca.cat i les xarxes socials vinculades.

S’ha contractat un servei de disseny per elaborar elements de marxandatge (mascaretes, portamascaretes, bosses de tela, bidons d’aigua, bolígrafs, punts de llibre i pinturetes infantils) que es distribuiran durant algunes de les activitats organitzades directament per la institució al Centre Cultural la Misericòrdia i el Museu Krekovic; a les activitats organitzades per entitats dependents com el Teatre Principal, la Fundació Mallorca Literària, el Museu de Mallorca o el Museu Marítim; i també a algunes de les activitats organitzades pels ajuntament de Mallorca amb el suport del Departament a través del Catàleg d’Activitats Culturals de Mallorca (CACIM), que gestiona el Departament mateix.

Bona part dels productes de marxandatge estan elaborats amb materials reciclats, com ara les mascaretes, que també són producte quilòmetre zero.

Així mateix també es repartiran els elements promocionals a través de concursos a les xarxes socials de Twitter, Facebook i Instagram del compte oficial de Cultura Mallorca per incrementar la comunitat d’usuaris i fidelitzar el públic consumidor de la marca Cultura Mallorca. Una acció que també es desenvoluparà als mitjans de comunicació amb què el Departament col•labora habitualment.

També s’han elaborat elements de cartelleria com ara lones, pantalles enrotllables i cartells que ja es poden veure a la façana del Centre Cultural de la Misericòrdia i altres equipaments culturals vinculats amb el Consell, com ara biblioteques, per facilitar la identificació de la marca de Cultura Mallorca a tota la gent i animar-la a participar als esdeveniments i espectacles.

El projecte de Cultura Mallorca neix l’any 2016 de la necessitat de garantir l’accés dels ciutadans a l’oferta cultural que s’organitza i es promou des del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca.

Per tot això, es crea un lloc web (www.culturamallorca.cat) en format d’agenda cultural i s’implementen les xarxes socials Facebook, Instagram i Twitter (Cultura Mallorca) com a instrument de difusió de les activitats que impulsa el Departament. Actualment, la comunitat virtual supera els 11 mil seguidors. A banda dels canals digitals, Cultura Mallorca és present a mitjans tradicionals com la ràdio, a través d’una secció setmanal al programa Al Dia d’IB3 Ràdio, anuncis puntuals a diaris impressos i revistes especialitzades com la revista cultural quinzenal Youthing.