Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Mobilitat i Infraestructures substituirà les muralletes de pedra natural de la carretera de Sóller per barreres de fusta

Mobilitat i Infraestructures substituirà les muralletes de pedra natural de la carretera de Sóller per barreres de fusta

(09/02/2021)

Les tasques per substituir la part ja instal·lada i col·locar el sistema nou de protecció començaran els pròxims dies i es perllongaran una setmana i mitja

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha anunciat que el departament substituirà el sistema de contenció de pedra natural que havia començat a instal·lar l’1 de febrer, a la carretera que uneix Palma amb Sóller (Ma-11), per barreres de seguretat de fusta. 

Iván Sevillano ha destacat «l’immens valor patrimonial de la tècnica tradicional de la pedra en sec» i ha insistit que «tots els ampits (pretils) de pedra natural instal·lats a les carreteres de Mallorca estan construïts amb els mateixos materials que el que s’estava col·locant a la carretera de Sóller, perquè són muralletes (pretils) i no marges». A més, ha  explicat que «no n’hi ha cap de fet de pedra en sec a tota l’illa, ni es pot construir amb aquesta tècnica damunt l’asfalt. Però davant la polèmica suscitada, i moltes vegades malintencionada, no volem que hi hagi cap mena de dubte envers el compromís i la sensibilitat del departament amb els valors patrimonial de la nostra Serra i, per això, substituirem aquest sistema de contenció per una barrera de seguretat de fusta». 

Les actuacions es duen a terme a la sortida de la boca nord del túnel de Sóller, al quilòmetre 28,3. El departament va substituir la barrera metàl·lica de protecció que hi havia en aquest punt, perquè va quedar danyada per l’impacte d’un vehicle que va sortir de la calçada. Aquesta va impedir que el cotxe caigués des d’una alçada de 5 metres. 

El tram que en un principi s’anava a substituir, d’uns 70 metres, s’incrementarà ara en dos trams addicionals més. D’una banda, el tram anterior de barrera metàl·lica que no va quedar danyat i que fa aproximadament 25 metres i, de l’altra, la rampa d’accés al torrent, ara mateix també amb barrera metàl·lica, en una longitud de 12 metres. 

El sistema de contenció que es col·locarà serà de barrera de fusta i no serà necessari l’ús de ciment, morter ni formigó per fixar-lo. Davant la situació de pandèmia actual, el termini d'execució serà variable en funció del lliurament del material. Una vegada es dispongui, la retirada de l'ampit (pretil) de pedra embotit es perllongarà uns 10 dies i la col·locació de la barrera de fusta es farà simultàniament a la retirada per trams, de tal manera que no afecti la seguretat dels vehicles que transiten per la via.