Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell promociona el producte de Mallorca i el comerç de proximitat com a elements que enforteixen la societat i l’economia local

El Consell promociona el producte de Mallorca i el comerç de proximitat com a elements que enforteixen la societat i l’economia local

(30/11/2020)

La institució insular ha iniciat una campanya publicitària protagonitzada pel xef Andreu Genestra, productors i comerciants, amb el lema «Si vols menjar-te el món, comença per Mallorca».

El Consell de Mallorca llança una nova campanya promocional de producte elaborat a l’illa i a favor del petit i mitjà comerç. Amb el lema «Si vols menjar-te el món, comença per Mallorca», es pretén impulsar el teixit productiu i el sector del comerç en uns moments marcats pels efectes greus de la pandèmia en l’economia local. 

De fet, el Pla de reactivació econòmica i social, «Mallorca Reacciona», ideat per la institució insular per després del confinament, preveia actuacions i projectes valents a favor del producte i el comerç de proximitat. 

D’aquest Pla sorgeix aquesta campanya que, segons ha explicat el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, «té per objectiu promocionar el producte que treballen les mans de molts de mallorquins i mallorquines, i que quan té èxit repercuteix en la societat mateixa i l’economia local. La seva feina suposa una activitat econòmica que ens enforteixen com a societat i que enriqueix el nostre model econòmic».

Per a Alzamora, «ara ens toca reconèixer el valor que sempre ha tengut el producte de Mallorca: la qualitat, la sostenibilitat, la proximitat, la tradició, i difondre-ho entre la ciutadania. Necessitam un client que valori i cerqui producte de Mallorca».

El conseller Alzamora ha estat acompanyat durant la presentació de la campanya pel director insular de Promoció Econòmica, Joan Font, la directora insular d’Artesania, Marta Jordà, i dos dels protagonistes del material promocional, el xef Andreu Genestra, i la peixatera del Mercat de Santa Catalina, Marta Vila. 

 

Eixos de la campanya

El lema de la campanya va més enllà de la referència a menjar producte agroalimentari, ja que «menjar-se el món» es pot entendre també com assolir èxit, que és el que aconseguirem com a societat si entre tots i totes enfortim el teixit productiu i comercial de l’illa.

Andreu Genestra, xef amb una Estrella Michelin, destaca pel seu compromís ferm amb el producte de Mallorca. Ell és el fil conductor de l’espot promocional de la campanya, que mostra un grup de veïnats i veïnades que adquireixen productes frescos als comerços tradicionals i mercats municipals per a un sopar a la fresca. 

El missatge que es pretén comunicar és que les petites accions de cada un de nosaltres poden aconseguir un efecte multiplicador per a tota la societat: més suport a petits i mitjans comerços i al teixit productiu que ens ofereix allò que professionals de la pagesia, la ramaderia, la pesca o l’artesania treballen dia a dia.

Pel que fa a la imatge de la campanya, en són protagonistes, a banda de Genestra, la peixatera Marta Vila, el botiguer Javier Forteza (Colmado La Luna de Sóller) i Miquel Gual, pagès i president de Camp Mallorquí. Les imatges transmeten la qualitat del producte i la proximitat del tracte. 

Aquesta campanya es difondrà en mitjans de comunicació, publicitat exterior i xarxes socials per arribar al màxim de persones possible.  

En aquest moment, el Consell també treballa en una segona campanya promocional dedicada al producte artesà i als professionals de l’artesania que es llançarà poc abans de Nadal. 

Vídeos

Producte de Mallorca
Roda de premsa producte de Mallorca