Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Departament de Mobilitat i Infraestructures redueix la velocitat a 80 km/h a la via de cintura

El Departament de Mobilitat i Infraestructures redueix la velocitat a 80 km/h a la via de cintura

(26/11/2020)

La presidenta del Consell, Catalina Cladera, i el conseller de Mobilitat i Infraestructures han anunciat la mesura que entrarà en vigor dia 1 de febrer i que compta amb l’aval d’informes mediambientals, tècnics i de la DGT i de la Guàrdia Civil.

El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca reduirà a 80 quilòmetres per hora la velocitat a tota la via de cintura (Ma- 20). La mesura, que es preveu que entri en vigor l’1 de febrer del 2021, ha estat anunciada per la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i pel conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano. A la roda de premsa, hi han assistit també el director insular de Mobilitat, Gonzalo Llamas, el director general de Transports i Mobilitat del Govern, Jaume Mateu, la directora general de Mobilitat de Palma, Irene Nombela, la directora provincial de la DGT, Francisca Ramis, i el comandant de la Guàrdia Civil, Manuel Aguilera. 

Seguint el model d’altres ciutats de l’Estat i de ciutats europees davant el context d’emergència climàtica actual es fa imprescindible adoptar mesures immediates per pal•liar els efectes negatius de la contaminació. Per això, els darrers mesos, la Direcció Insular de Mobilitat, i des de diferents àmbits, han fet feina per proposar solucions de millora ambiental. 

«Com sabem, és un compromís d’aquest govern, i així va quedar reflectit en els Acords de Raixa, apostar per la sostenibilitat energètica i mediambiental i amb tot el rigor científic i tècnic», ha apuntat la presidenta Cladera que, a més, ha destacat que «aquesta mesura s’ajusta al canvi cap a un model de mobilitat més sostenible i respectuós amb el medi ambient, que pacifiqui el trànsit dels nostres entorns urbans, que aborda els problemes que hi ha de congestió, renou i accidentalitat d’una manera sostenible.»

Les noves dinàmiques de mobilitat accentuen la necessitat de buscar entorns pacificats, amigables i disponibles per a diferents usuaris. La via de cintura ha esdevingut un entorn molt urbà a causa del creixement que ha tingut les darreres dècades la ciutat de Palma, per això, cal fer-hi una intervenció en aspectes relatius a les emissions, el renou i l’accidentabilitat i la sinistralitat, tenint en compte que és una circumval•lació on s’ha incrementat de manera constant el volum de vehicles que hi circulen. 

La mesura ve avalada per informes tècnics del departament, mediambientals, acústics i d’accidentabilitat i fluïdesa del trànsit. «Amb la mirada posada en el futur i amb la intenció d’avançar amb noves polítiques favorables per a la ciutadania, en favor del medi ambient i de la salut de les persones, reduïm la velocitat màxima permesa per a la via de cintura a 80 quilòmetres per hora. Els habitatges i barris adjacents a l’autopista, no només pateixen els efectes negatius dels gasos contaminants, sinó també el soroll dels vehicles. Amb aquesta mesura reduirem de manera rellevant l’impacte acústic i augmentarem la qualitat de l’aire. Paral•lelament, homogeneïtzant la velocitat a 80 reduirem l’accidentabilitat i afavorirem la fluïdesa del trànsit», ha explicat el conseller Iván Sevillano. 

Equiparant i reduint la velocitat de 120 a 80 quilòmetres per hora en tota l’Ma-20 es podran abordar els problemes que hi ha de congestió, renou i accidentalitat d’una manera sostenible i sense recórrer al consum de territori. La velocitat està directament relacionada amb el consum de carburant i, per tant, amb l’emissió de gasos contaminants. Manco velocitat implica més bona qualitat mediambiental i una incidència negativa sobre l’efecte hivernacle.

La mesura aconsegueix homogeneïtzar la circulació del trànsit i, per tant, millorar-ne la fluïdesa. Afavorirà la transició des de les vies secundàries i viceversa, així com la dinàmica de circulació i l’aprofitament de l’ocupació, reduint de manera significativa els nivells de congestió actuals.

Al mateix temps, està demostrat científicament que, a velocitat menor, índexs d’accidentabilitat i sinistralitat més baixos. Es produeixen menys accidents i menys greus. 

«Som conscients que es tracta d’una mesura atrevida, però quan es volen aconseguir canvis de calat en favor del medi ambient i la salut de les persones, s’han de prendre decisions valentes. En cas contrari, mai avançarem ni canviarem com a societat», ha conclòs Sevillano.