Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell llança una campanya per fer valer el lleure educatiu

El Consell llança una campanya per fer valer el lleure educatiu

(05/11/2020)

El Servei de Joventut ha repartit entre les entitats juvenils mascaretes i estoigs amb informació de les mesures sanitàries aplicades al sector i un missatge d’ànim per a les persones voluntàries que en formen part

El Consell de Mallorca, a través del Servei Insular de Joventut, ha posat en marxa una campanya de suport i promoció del sector del lleure educatiu, dirigida, d’una banda, a les persones voluntàries de l’àmbit i, de l’altra, a les persones usuàries de les entitats. Precisament, les associacions de lleure més importants de Mallorca s’han trobat amb el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, i el director insular de Participació i Joventut, Àlex Segura. 

Les entitats presents han estat Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca, Escoltes de Mallorca, ASDE - Scouts Baleares, Esplai Es Tió, i Moviment de Centres d'Esplais Cristians Catalans (MCECC). També rebran el material Esplai la Cadernera i Organització Juvenil Española (OJE).

L’objectiu de la campanya, que té com a missatge principal «Lleure segur, experiències imparables», és doble. En primer lloc, s’ha volgut fer valer la tasca i l’esforç del jovent que forma part d’aquest sector i que ha duit endavant els projectes de lleure des del principi del desconfinament. Per tant, aquesta campanya institucional pretén animar els voluntaris i les voluntàries que el conformen. 

En segon lloc, el Consell vol fer arribar a la ciutadania que el sector del lleure ha pres totes les mesures per fer front a la covid-19 i que els projectes són segurs per a participants i equips educatius, amb la qual cosa es fa una crida perquè els infants i joves en continuïn formant part o s’apuntin i ho provin per primera vegada. 

Tal com ha explicat Alzamora, «hem utilitzat la paraula imparable perquè consideram que el lleure i el paper de les entitats juvenils és fonamental per a la socialització d’infants i joves i per al conjunt de la societat, i la covid-19 no ha d’impedir que el desenvolupin −això sí, amb totes les mesures de seguretat necessàries−. De fet, és un sector que ja a l’estiu va adaptar els protocols i la incidència del coronavirus a les activitats de temps lliure va ser molt baixa».

«Des del Servei de Joventut tenim com un dels objectius principals fomentar i donar suport a les entitats juvenils de lleure educatiu, i sabem que aquesta campanya era molt necessària ara mateix», ha afegit el conseller de l’àmbit. 

Per aconseguir el doble objectiu de la campanya, s’està fent publicitat del lleure i, alhora, s’ha repartit entre les entitats material que apel·la directament a les persones voluntàries. Concretament, els representants de les federacions han recollit 1.000 mascaretes, 1.000 estoigs per a màscares amb informació relacionada amb la campanya i les mesures de prevenció contra la covid-19 aplicades al sector, i materials per facilitar l’aplicació d’aquestes mesures. A més, s’ha elaborat un mapa amb les entitats disponible al web insular: joventut.conselldemallorca.cat

La part de publicitat consisteix a difondre aquest lema a mitjans de comunicació de premsa escrita local i de part forana i a través de publicitat en busos de l’EMT durant un mes. 

Entitats juvenils de lleure educatiu

Aquestes entitats sense ànim de lucre són associacions compostes per persones joves que dediquen el temps lliure a desenvolupar projectes pedagògics basats en l’oci i l’aprenentatge de valors, com ara la igualtat, la solidaritat, la cooperació i la cura del medi, entre d’altres. 

Aquests projectes, a més de ser projectes comunitaris fonamentals per a la cohesió social, proporcionen al jovent que hi participa l’obtenció d’habilitats socials individuals i faciliten la pràctica d’una ciutadania activa i responsable i, alhora, competències per al desenvolupament acadèmic i laboral.