Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Departament de Mobilitat i Infraestructures llevarà les casetes de peatge del túnel de Sóller

El Departament de Mobilitat i Infraestructures llevarà les casetes de peatge del túnel de Sóller

(04/11/2020)

La boca sud de la infraestructura, eliminades les cabines de control, quedarà amb una zona d’explotació i manteniment que inclou l’edifici de control d’instal·lacions.

El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca traurà els pròxims dies a licitació el projecte que preveu desmantellar tota la infraestructura construïda entorn a l’àrea de peatge del túnel de Sóller (Ma- 11). El conseller Iván Sevillano ha visitat aquest dimecres la zona acompanyat pels batles de Sóller, Carles Simarro,  i el batle de Fornalutx, Francisco Marroig.

Aquestes instal·lacions es troben a la boca sud del túnel, en concret al quilòmetre 17 de la carretera que uneix Palma amb Sóller (Ma- 11), tram que pertany al terme municipal de Bunyola. La fi de la concessió del túnel al desembre de 2017 va deixar sense funcionalitat aquesta àrea de peatge, ja que les cabines i màquines automàtiques de cobrament deixaren d’estar operatives quan la infraestructura va a passar a ser gratuïta. 

«La passada legislatura ja vàrem aconseguir complir amb el compromís d’acabar amb la injustícia que suposava per als veïns i veïnes de la vall de Sóller  pagar el peatge més car d’Espanya per arribar a ca seva. Ara, amb aquest projecte, posam punt final al darrer símbol que quedava d’un dels casos de corrupció més polèmics de la nostra illa», ha assegurat el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano.

La retirada dels elements fixos de l’antic peatge obeeix a la necessitat d’eliminar obstacles inservibles per a la lliure circulació de vehicles que transiten pel túnel i evitar accidents per impactes contra les antigues instal·lacions i les vorades i illetes que protegeixen les cabines de cobrament.

El projecte preveu que només quedi una zona d’explotació i manteniment que inclou l’edifici de control d’instal·lacions. A més, s’aprofitarà per fer-hi una actuació per organitzar el trànsit tant a l’entrada com a la sortida del túnel.

Les obres comprenen totes les unitats necessàries per executar el desmuntatge i retirar els elements, així com el condicionament de l’entorn amb la reposició de paviment a la zona que ocupava el peatge i des de la rotonda que li dona accés, així com instal·lar la senyalització horitzontal i vertical necessària.

Quan l’obra sigui adjudicada, es donarà un termini de tres mesos per finalitzar les actuacions que tenen un cost de 337.813 €.