Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Els agents de suport del Consell per a autònoms i empreses ja han atès més de 1.400 cites

Els agents de suport del Consell per a autònoms i empreses ja han atès més de 1.400 cites

(06/07/2020)

El nou servei es va posar en marxa al principi de juny i les consultes més tramitades tenen relació amb ajudes directes, ajudes per subministraments i accés a finançament

El servei d'assessorament i suport al teixit empresarial posat en marxa pel Consell com a mesura inclosa al pla de reactivació «Mallorca Reacciona», ha atès més de 1.400 cites durant el primer mes de funcionament.

Es tracta d'un nou servei que d'ençà de dia 4 de juny ha desplegat 20 agents de suport pels municipis de menys de 20.000 habitants per resoldre dubte, gestions i tramitacions derivades de la Covid-19 a empreses i autònoms.

Aquests agents de suport s'han desplaçat als ajuntaments, que hi han col·laborat fent difusió del servei i disposant un espai per atendre les cites programades en un punt d'atenció individualitzada.

Durant aquest primer mes de servei, s'ha hagut de reforçar la presència dels agents i les cites a les zones costaneres, que han registrat una major demanda de sol·licituds d'assessorament i orientació. En general, les demandes més sol·licitades i tramitades tant per part d'autònoms com empreses han estat les relatives a quins ajuts directes poden tenir accés, ajuts destinats a subministraments i com accedir a línies de finançament disponibles.

Els agents de suport, que varen rebre formació específica teòrica i pràctica sobre tota la normativa i procediments relacionats amb Covid i teixit empresarial en àmbit local, insular, autonòmic, estatal i europeu, han resolt la majoria de les demandes en la primera cita.

A banda d'ajudar a tramitar i assessorar els autònoms i empreses a accedir a ajuts, els vint agents també han informat, especialment durant l'estat d'alarma, dels protocols de seguretat, fases de desescalada i adequació dels espais de negoci, ja que han rebut formació per a l'actualització dels protocols sanitaris aplicables a cada sector en les diferents fases.

El suport al teixit empresarial és un dels eixos principals del pla «Mallorca Reacciona» i la posada en marxa d'aquest nou servei ha obert un canal per facilitar a empreses i autònoms la gestió de tota la normativa que ha generat la gestió de la crisi i de quina manera se'n pot beneficiar, estandarditzant i homogeneïtzant les gestions envers la crisi.

Durant una visita avui a Felanitx, la presidenta del Consell, Catalina Cladera, acompanyada pel batle Jaume Monserrat, ha conegut de primera mà la feina d'aquests agents de suport del Consell de Mallorca, que treballen en xarxa amb altres administracions, com els ajuntaments o el Govern de les Illes Balears, amb qui actualitzen la informació nova que es generi amb relació a ajuts i suport al teixit empresarial, i disposen també d'un catàleg específic d'ajuts, convocatòries de subvencions, línies de finançament, registres, publicacions i altres informacions detallades, elaborat pel Departament de Presidència del Consell.

​​​​​​​