Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null “Els personatges van evolucionant al llarg de la trama i van passant per molts de registres, des del monòleg al diàleg, l’humor o la tragèdia”, continua Vergés que assegura “tenir moltes ganes de veure la bogeria que ha estat muntant Alícia Gorina”.

“Els personatges van evolucionant al llarg de la trama i van passant per molts de registres, des del monòleg al diàleg, l’humor o la tragèdia”, continua Vergés que assegura “tenir moltes ganes de veure la bogeria que ha estat muntant Alícia Gorina”.

(05/02/2019)

Sadurní Vergés es va graduar en Art Dramàtic en l'especialitat de Dramatúrgia a l'Institut del Teatre de Barcelona. És llicenciat en Traducció i Interpretació Anglesa i posseeix estudis de gestió cultural i literatura. S'ha format en dramatúrgia i direcció d'escena de la mà de dramaturgs com Victòria Szpunberg, Pere Riera, Marc Rosich i Carles Batlle i directors com Magda Puyo, Roberto Romei i Carlota Subirós. També ha realitzat cursos de dramatúrgia amb Paco Zarzoso.

L'any 2016 va dirigir un grup d'actors lituans en l'espectacle de creació Identity or Death?, que es va presentar a Itàlia i Lituània en el marc del Kilowatt Festival. Ha dirigit un text d'Angelica Liddell, La falsa suïcida, que va estar present en la temporada del Teatre La Vilella de Barcelona. Ha adaptat per a l'escena contes de Raymond Carver i ha escrit i dirigit textos propis com Rosa mutabilis, present en diferents poblacions catalanes l'any 2017. De la mateixa manera, ha dut a terme la tasca de dramaturg en diversos espectacles de dansa contemporània, entre els quals destaca Lelek, que es va poder veure a Barcelona i Vic la temporada passada.

La directora de l’obra, Alícia Gorina, es va enamorar del text “tan bon punt que el vaig llegir i vaig acceptar la direcció malgrat que el moment professional no m’ho permetia”. Alícia Gorina ha posat l’accent en la feina dels actors i actrius, seleccionats mitjançant un càsting obert, i als quals “he exigit molt”.

La feina de creació dels actors “va començar amb un treball de cos, quasi de dansa contemporània, un treball molt poc habitual per començar a treballar una lectura dramatitzada però que és l’obra parla d’això, del cos, dels ulls, de la mirada, de la visió, els primer dels sentits humans”.

Els ulls dels altres parla de la condició humana, del cos humà “i de que som animals, però també de que som persones interrelacionades. I es tracta de trobar un equilibri entre aquests dos pols”, insisteix Gorina, que assegura sentir-se cada vegada més còmoda “amb aquests tipus de dramatúrgia i no tant amb aquells que venen dirigits pel text”.

Llicenciada en Dramatúrgia i Direcció per l’Institut del Teatre de Barcelona (premi extraordinari 2008) i graduada en interpretació, veu i cos pel Col·legi de Teatre de Barcelona, Alícia Gorina ha cursat el Postgrau de Teatre i Eduació a l’Institut del Teatre (2013-2015). També ha rebut formació de dramatúrgia a l’Obrador de la Sala Beckett amb Paco Zarzoso, Enzo Cormann i David Lescot i de direcció a la Biennale de Teatre de Venècia amb Romeo Castellucci.

Entre els anys 2005 i 2018, Gorina ha dirigit nombrosos espectacles teatrals, entre els quals destaquen Topographies of Paradies de Madame Nielsen (Teatre Dramaten de Suècia, 2018); Blasted de Sarah Kane (Festival Temporada Alta 2017 i Teatre Nacional de Catalunya 2018), que ha estat nominat els Premis Butaca com a millor espectacle, direcció i actor; Déu és Bellesa de Paavo Rintala i Kristian Smeds (Teatre Maldà 2017): Watching Peeping Tom d’Alícia Gorina (Festival Temporada Alta 2014, La Seca Espai Brossa 2016) que ha estat nominat a millor espectacle de petit format als Premis Butaca 2016, entre molts d’altres.

El Teatre Principal ha convocat ja el II Premi Mallorca de Dramatúrgia, les bases del qual es poden consultar a www.teatreprincipal.com i que fins el 27 de maig pot rebre originals.

¿¿¿¿¿¿¿