Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Notícies

El Consell convoca una línia de subvenció de comàrqueting per fomentar la promoció turística de Mallorca en sectors estratègics

El Consell convoca una línia de subvenció de comàrqueting per fomentar la promoció turística de Mallorca en sectors estratègics

(22/02/2020)

La convocatòria compta amb un pressupost de 750.000 euros i té com a objectius impulsar un mercat de qualitat i desestacionalitzar la demanda

El Consell de Mallorca, a través de la Fundació Mallorca Turisme (FMT), ha publicat una convocatòria de comàrqueting amb l’objectiu de donar un impuls a la promoció turística de Mallorca. L’objectiu és reforçar Mallorca entre els principals mercats emissors a través dels sectors estratègics per a la marca, impulsar un mercat de qualitat i desestacionalitzar la demanda.

Cal recordar que aquesta convocatòria s’emmarca dintre del Pla que el Consell de Mallorca va posar en marxa per fer front al cessament de funcions de l’operador turístic Thomas Cook, el passat mes d’octubre.

 

Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de la subvenció les persones físiques o jurídiques, estatals o internacionals, l’activitat principal de les quals sigui: agències de viatge, touroperadors, agrupacions d’agències de viatge i consorcis de viatges, així com plataformes en línia turístiques.

Poden rebre subvenció les campanyes publicitàries dutes a terme pel sector privat que, en cas de rebre-la, hauran de garantir la promoció de la marca turística Mallorca en compensació i en qualitat equivalent a l’aportació econòmica que rebin de la FMT, de forma que es comparteixen les despeses.

Les campanyes publicitàries objecte de subvenció poden ser online, offline i publicitat exterior.

 

Mercats

L’objecte de la convocatòria, de caràcter públic i obert, són accions destinades a la promoció turística de Mallorca tant en els mercats d’origen prioritaris i com en altres emergents, és a dir, alemany, britànic, els països nòrdics (Suècia, Noruega i Dinamarca), espanyol, francès, del Benelux, rus i suís. 

El Consell vol així estimular l’atracció de fluxos turístics d’aquests mercats a través dels set segments considerats com estratègics per al mercat de l’illa: turisme esportiu, MICE (reunions, incentius, congressos i esdeveniments), natura, luxe, actiu, cultural/patrimonial i gastronòmic.

En aquest sentit, cal destacar que en cap cas s’acceptaran propostes vinculades exclusivament al producte “sol i platja” perquè hauran d’estar vinculats, com a mínim, amb un d’aquests segments.

 

Inversió

L’import de la quantia destinada a aquesta convocatòria és de 750.000 euros. El comàrqueting en promoció de Mallorca com a destinació turística al Regne Unit, Alemanya, països nòrdics i Espanya està pressupostat en 150.000 euros per a cada mercat. En canvi, es dediquen 75.000 € a les accions a França o Benelux i a Rússia o Suïssa.

 

Criteris de valoració
Els criteris de valoració prioritzen, entre altres aspectes, la desestacionalització, perquè es valora que la campanya afavoreixi viatjar en temporada mitjana i baixa; la publicitat en línia, atorgant major puntuació a les propostes online; o l’experiència de l’entitat en el sector turístic.

Els projectes es podran presentar durant 20 dies hàbils a partir del dia 21 de febrer, dia següent a la convocatòria al BOIB.

 

Més informació i convocatòria: http://bit.ly/2P7HKFu