Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Mobilitat i Infraestructures inicia el projecte de substitució de més de 31 quilòmetres de barrera metàl•lica per mixta de fusta a les carreteres de la Serra

Mobilitat i Infraestructures inicia el projecte de substitució de més de 31 quilòmetres de barrera metàl•lica per mixta de fusta a les carreteres de la Serra

(04/05/2021)

El projecte també contempla instal•lar aquests tipus de protecció a altres 5 quilòmetres on actualment no hi ha elements de contenció. 

El departament de Mobilitat i Infraestructures ha iniciat el projecte per substituir 31,7 quilòmetres de barrera metàl•lica per barrera de fusta a un total de 12 carreteres de l’entorn de la serra de Tramuntana. Així ho ha anunciat el conseller Iván Sevillano en un acte a on han assistit els batles Valldemossa, Banyalbufar, Escorca i Selva així com el regidor d’Urbanisme de Sóller. Aquest ha tengut lloc al Mirador de la Pedra en Sec, inaugurat al novembre del 2019. 

Segons la legislació vigent sobre criteris d'aplicació de sistemes de contenció, les barreres de fusta són una protecció idònia per a carreteres de geometria i velocitat reduïda com aquestes. Sevillano ha explicat que “amb aquest projecte volem millorar la seguretat de totes les carreteres de la Serra, preservant i posant en valor a la mateixa vegada els valors patrimonials i paisatgístics de l’entorn. Estam en un any molt especial per a Mallorca i per al Consell perquè es compleixen 10 anys de la declaració de la serra de Tramuntana com a Patrimoni de la Humanitat i és per això també que hem posat tots els esforços per fer una actuació que era necessària des de fa anys per seguretat i per millorar la integració paisatgística”.  

A banda de reemplaçar les que es troben en estat deficient, el projecte contempla la instal•lació de barreres mixtes de seguretat a més de 5 quilòmetres de carreteres a on fins ara no hi havia cap protecció. En concret es farà a 7 vies de l'entorn de la Serra com ara a la Ma- 10, Ma- 2130, Ma- 1032, Ma- 2203, Ma-  2112, Ma- 1120 i Ma- 1040. 

Amb la finalitat de reduir la perillositat (especialment dels vehicles de dos rodes) d’algunes zones, es col•locaran faldons de salvaguarda a la part baixa. Això es durà a terme en més de 900 metres de trams aïllats de la Ma- 10, Ma-  2130 i Ma- 1120, principalment en trams de revolt. 

Un dels punts on es col•locarà barrera de fusta serà a l’àrea del Salt de la Bella Dona (Ma- 2130) on fa més de dos anys va morir el ciclista Miquel Pol Munar en precipitar-se per un barranc. La família del jove també ha estat en l’acte. 

El projecte, que té un pressupost de 2.417.364,40 €, es perllongarà durant 6 mesos i no contempla expropiacions ni afectarà altres serveis.