Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

La direcció insular d’Igualtat organitzà una taula rodona sota el nom Clara Hammerl i Rosa Sensat

La direcció insular d’Igualtat organitzà una taula rodona sota el nom Clara Hammerl i Rosa Sensat

(05/07/2017)

Un acte que pertany a la programació de l'Any de Clara Hammerl de la campanya Mallorca té nom de dona

La direcció insular d’Igualtat, ha ofert avui una taula rodona al voltant de Clara Hammerl i la seva visió pedagògica així com també altres dones influents en el camp de leducació com Rosa Sensat, Marta Mata i Margalida Comes. Un acte que forma part de la programació de l’Any de Clara Hammerl dins la campanya Mallorca té nom de dona. 
 
La vessant pedagògica de Clara Hammerl fou junt amb altres dones, un punt dinflexió pel que ara és coneix com escola alternativa. El Doctor en Història Contemporània i professor de la UIB, Pere Salas com a biògraf de Clara, ha estat l’encarregat d’exposar el seu caire més pedagògic fent memòria de l’escola per adults i nins que va crear a Pollença.

Una presentació que forma part de la taula rodona i una exposició que preten visibilitzar el caire pedagògic, educatiu de Clara Hammers, emmarcant-la amb la trajectòria d'altres dones que marcaren la diferència dins de l'educació, com va ser sobre tot Rosa Sensat.
Entre les iniciatives de dones com elles, va néixer l'escola d'estiu, que fins fa poc ha estat un referent de renovació pedagògica a Catalunya i aquí.

Rosa Sensat va ser un dels referents dels moviments de renovació pedagògica dels últims anys del franquisme. El seu pensament pedagògic, la seva idea d’escola pública, democràtica, d’una escola de qualitat per a tothom, està al centre del que Marta Mata
i un grup de mestres van iniciar el 1965: l’Escola de Mestres Rosa Sensat.
Rosa Sensat no és una figura del passat, el seu pensament pedagògic no està superat,
ans el contrari, és de plena actualitat, és vigent i modern i ho és fonamentalment per dues qüestions: la necessitat d’una educació rigorosa i de qualitat a les primeres edats i entendre que l'educació és cosa de tots i que els municipis hi tenen un paper a jugar.