Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

La consellera Garrido defensa la transparència del procés d’aprovació del desdoblament Llucmajor-Campos

La consellera Garrido defensa la transparència del procés d’aprovació del desdoblament Llucmajor-Campos

(18/08/2017)

El projecte incorpora la gran majoria d’al•legacions, disminuint l’impacte de la via u protegint els elements etnològics

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha defensat avui la transparència del procés d’aprovació del projecte de desdoblament de la carretera Llucmajor-Campos (Ma-19), davant les reclamacions presentades per la plataforma #SenseLímitsNoHiHaFutur.

 

Garrido ha recordat que el projecte ha passat pel període d’exposició pública després de la seva aprovació inicial i es va refer el traçat donant cabuda a totes les al·legacions a excepció de les que s’oposaven directament al desdoblament. Durant aquest període varen presentar i es varen contestar al·legacions d’organismes oficials, ajuntaments, grups polítics, altres entitats (GOB, ARCA, Associació d’Amics del Ferrocarril de Balears, Associació Hotelera de Cala d’Or i Associació Plataforma Salvem Andratx), a més de 693 particulars.

 

La majoria de particulars i associacions varen presentar al·legacions demanant la reducció de la mitjana, la reducció d’enllaços i la substitució de via de servei per camí de servei. Al·legacions s’han tingut en compte en el nou projecte recull una disminució de la mitjana de 10 a3 metres, es passa de dos a un enllaç i de molt menor impacte. En total el desdoblament passa de 51 metres d’amplada, a 41 metres.

 

 

A més, s’han contestat les al·legacions referents a la protecció dels elements etnològics (avencs, coves, safareig, casa de roter, etc) i es crearà un centre d’interpretació del patrimoni. També es conservarà la via de tren de la línia Palma-Santanyí, allunyant el desdoblament d’aquest punt. En aquest sentit, des del Consell de Mallorca s’ha impulsat la Llei de Camins i Rutes d’Interès Excursionista que permetrà la conservació de la via del tren com a camí.

 

La modificació del projecte inicial que ha duit a terme l’actual equip de govern del Consell de Mallorca  ha disminuït considerablement l’impacte del desdoblament garantint en tot moment la seguretat. Concretament s’ha disminuït l’ocupació del territori en quasi 190.000 m2, el que suposa 60.000 m2 menys d’asfalt. A més, s’han contestat al·legacions referides a temes patrimonials com la interposada per un particular referida a la protecció de l’avenc de Son Muletó.

 

El projecte es troba a hores d’ara en tràmits de licitació i es té previst començar les obres a principis del proper any.