Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca tanca les estacions de la ITV durant l’estat d’alarma

El Consell de Mallorca tanca les estacions de la ITV durant l’estat d’alarma

(16/03/2020)

Es manté només l’activitat per als vehicles que prestin serveis essencials per a la comunitat.

El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca tanca les quatre estacions de l’illa en aplicació de l’estat d’alarma decretat pel Govern central per contenir la propagació del COVID-19. La intenció és garantir la salut tant del personal  treballador com de les persones usuàries a causa del gran volum d’inspeccions periòdiques que s’hi fan en circumstàncies normals. Aquestes inspeccions, que freguen prop les 1.800 cada dia, seran suspeses totes. Una vegada s’aixequi l’estat d’alarma, es conservarà l’ordre de totes les cites suspeses de manera automàtica i sense que ningú hagi de fer una nova reserva. Per tant, es tornaran a programa totes les cites i es comunicarà personalment. 

Els terminis administratius que regulen la caducitat de la inspecció també se suspenen, així com les possibles sancions. Per això, és indispensable conservar el justificant de la cita segons exigeix la Direcció General de Trànsit. La Direcció Insular de la ITV, ha estat en converses amb la DGT per assegurar aquesta mesura. 

Pel que fa als serveis essencials per a la comunitat, es mantenen les inspeccions amb caràcter extraordinari i justificat per als vehicles següents: 
-    Ambulàncies
-    Vehicles de bombers
-    Forces i cossos de seguretat de l’Estat
-    Protecció Civil
-    Defensa
-    Transport d’abastiment d’alimentació i productes de primera necessitat
-    Transport públic (EMT, TIB, taxis...)
-    Abastiment de combustible
-    Recollida de residus

En definitiva, l’activitat a les estacions de l’illa es limitarà només a causes de força major i serveis essencials per a la comunitat i les imprescindibles tasques administratives.