Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Artesania

L’artesania de Mallorca parla de la nostra història, de les tradicions i la cultura de la nostra illa. Perquè els nostres mestres artesans han fet del seu art, habilitat i dedicació un ofici que en molts casos ha estat transmès de generació en generació. Parlam d’oficis tan diversos i valuosos per al progrés econòmic i cultural de la nostra illa com ara el de mestre d’aixa, marger, picapedrer, fuster, ferrer, vidrier... entre molts d’altres, sense oblidar els relacionats amb les arts plàstiques, la gastronomia, la moda o la música, fins a un total de més de 240 oficis que trobareu aquí classificats en 17 famílies. 

Des d’aquest apartat podreu accedir al repertori d’oficis artesans, als diferents registres d’artesans de Mallorca i a informació sobre subvencions, cartes d'artesania, premis, fires i mercats, legislació i marc normatiu, entre d’altres.

El Pla «Mallorca reacciona» potenciarà el Producte de Mallorca

El Pla «Mallorca reacciona» potenciarà el Producte de Mallorca

(15/05/2020)

El conseller Alzamora ha parlat amb agents econòmics de l’illa sobre les mesures concretes que es duran a terme per impulsar l’economia local després de la crisi provocada per la COVID-19

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha iniciat una ronda de reunions amb representants del sector productiu i comercial de Mallorca per exposar-los l’eix econòmic del Pla de reactivació «Mallorca reacciona», el programa del Consell per fer front a les conseqüències derivades de la crisi sanitària de la COVID-19. 

El director insular de Promoció Econòmica i Producte Local, Joan Font, i la directora insular de Comerç i Artesania, Marta Jordà, l’acompanyen a les reunions, que se celebren de forma telemàtica.

Les actuacions del «Mallorca reacciona» estan valorades en 89 milions d’euros i se’n destinen 20 a aquelles que específicament són per donar suport al teixit empresarial («L’Economia reacciona»), des del punt de vista del sector productiu i del sector turístic. Quant a la part del sector productiu, un bloc de mesures són per donar impuls al comerç, les persones autònomes i la petita i mitjana empresa, i l’altra és per promoure una Mallorca de quilòmetre zero.

Pel que fa a aquest segon bloc, el conseller Alzamora assenyala que «una de les mesures que més bona acollida té entre el sector és la creació de la marca Producte de Mallorca, ja que suposarà una identificació clara dels nostres productes a comerços, grans superfícies, a plataformes online i també de cara a l’exterior, cosa que contribuirà de manera important a promoure'ls». Precisament, la marca anirà acompanyada de presència en línia a través d’una pàgina web de venda de Producte de Mallorca, i el mateix es farà específicament per al producte artesà local. 

Han participat en les reunions representants de l’artesania, la pagesia, la ramaderia i la pesca, cooperatives, les Denominacions d’Origen de vins i oli, la IGP de Sobrassada i les entitats AFEDECO, Pimem i Pimeco. Les aportacions de tots aquests agents permeten perfilar millor les mesures de l’eix «L’Economia Reacciona» del Pla. Les reunions s’estendran durant els pròxims dies. 

Enllaços relacionats

Tràmits i procediments relacionats